Trening Birkeland (19/10/2014)
Time: 37:07
Average HR: 163
Maximum HR: 172
Deler av løype fra nærløp 20.august.

1) Bare å følge ryggen, men litt usikker på når jeg var kommet langt nok
2) Usikker første del av strekket, men fikk etter hvert kontroll på både kurver og vegetasjon.
8) Fant en grei trasé ut til veien. Retning og så bygningene på lang avstand. Ikke helt god retning inn mot posten, men styrte greit inn på myra og kollen bak posten. Tidstap 10 sek.
9) Greit opp søkket, over kanten og kryssa søkket. Men kom meg ikke nok over neste kant. Så ingen steiner rundt meg. Så vel egentlig at høydepunktet nedenfor og søkket bak var for nærme, men brukte altfor lang tid før jeg fikk surra meg litt lenger bort og opp i lia. Tidstap 30 sek.
10) Følte jeg knota litt første del av strekket, men styrte greit ned i myra siste del.
11) Brukte noen sekunder på å innse at rett på var et dumt valg, men kom meg så ned på myra og gjennomførte greit: Følge søkk/fra myr til myr.
12) Fant en fin trasé ned mot jordet. Retning etter jordet. Hadde god kontroll til kollene, men deretter følte jeg at jeg gjorde noen småsvinger og ble usikker på om jeg fortsatt løp rett fram. Da jeg kom ut til myra/grøfta ble jeg lurt av at det virket veldig åpent bak posten, og trodde jeg var for langt til høyre. Gjorde et halvhjertet forsøk på å orientere kartet, som ble fulgt opp av et mer helhjertet forsøk da koller og høydepunkt aldri dukket opp. Snudde og fant høydepunktet rimelig greit. Tidstap: 1 min.
13) Et strekk det hadde vært gøy å teste veivalg på. Tror ikke min variant var så dum, hvis jeg hadde truffet søkket da jeg skulle krysse kollepartiet i starten. Ble møtt av en "vegg" som fristet meg til å klatre opp til venstre for søkket, men måtte ned igjen en skrent = ikke lønnsomt. Deretter ok: Runda ryggen og retning mot posten. Tidstap 15-20 sek.
6) Hadde sett søkket ut mot stien før jeg løp opp på 13.postkollen. Hadde ikke tenkt å bruke den gule stripa (ledning) inn mot posten, men da det var der jeg havnet etter å ha forsert hogsten ut mot stien, ble iallfall posten veldig grei.
7) God retning til jeg hadde passert myra, og plutselig fikk for meg at myra ikke var myra og at jeg kanskje hadde passert grøfta allerede. Kunne ane kollepartiet til venstre da jeg kom ut på slepet og innså, temmelig irritert på meg selv, at kompasset hadde hatt rett igjen. Tidstap 15 sek.
15) Bestemte meg for å følge streken slavisk resten av løypa. Følte meg usikker siste del av strekket. Kom til ei grop, men trodde et øyeblikk det var feil grop. Hadde lest grop i grop, men fikk heldigvis øye på fallstreken etter noen meter og innså at det var grop på kolle og dermed riktig grop jeg var ved. Tidstap: 10 sek.
16) Fikk litt selvtillit av å ha truffet forrige post, og avsluttet med et bra strekk.

Generelt for mange feil av ymse slag, men også mye jeg er fornøyd med og ting som går i riktig retning. Tror en del vil bedre seg hvis jeg blir sikrere på kompassløpinga - mange av feilene skyldes dårlig/manglende kurs eller (minst like ofte) at jeg tror jeg er på feil kurs.
Show comments (0)

Trening Birkeland (19/10/2014) Trening Birkeland (19/10/2014)