Klubbmesterskap Konnerud (12/10/2014)
Time: 37:17
Average HR: 166
Maximum HR: 176
1) Grisebom pga en stygg parallellfeil. Syntes jeg kom veldig fort til den lille kollen midtveis på strekket. Sjekket målestokken på kartet, men tydeligvis ikke selve kartet godt nok - da hadde jeg kanskje forstått at jeg bare var ved høydepunktet 50 meter tidligere. Syntes ikke ting stemte helt videre, men tenkte etter hvert at jeg bare måtte dra inn til høyre og finne ryggen bak posten. Var fortsatt såpass usikker på hvor jeg var tredje gang jeg dro inn fra stien at jeg ikke klarte å komme meg opp til posten. Innså til slutt at jeg sannsynligvis var på kanten av den bratteste delen av lia, og klarte endelig å finne posten. Tidstap: 2.30 min.
2) Sti til etter hytta, retning og bli fanget opp av søkket. Tapte noen få sekunder på å løpe ned i søkket de siste metrene inn mot posten.
3) Kompass. Husker jeg fikk en idé om at jeg skulle vært litt lenger til høyre da jeg passerte myrsiget, men innså først da jeg traff søkket altfor nær den gule myra at jeg hadde "korrigert" så mye. Tidstap: 0.20 min.
4) Greit, mye å styre på. Stien over myra i starten var såpass våt/myrete at det er mulig det hadde lønt seg å følge streken i starten av strekket.
5) Kompass + kontroll på kollen til venstre og toppen.
6) Burde kanskje dratt mer ut ryggen til høyre, men kom meg iallfall ned til stien. Ned stien inn mot posten ble det litt for mye fokus på å se hvor jeg satte beina i stedet for å se på kart og terreng. Syntes jeg så en kolle og begynte å dra av stien. Brukte litt tid før jeg bestemte meg for at jeg måtte videre, men da var posten grei. Tidstap: 0.30 min.
7) Knota litt ut av posten. Retning mot stien. Såpass tungt å løpe at jeg innså at jeg virkelig måtte holde retningen for å unngå for mye tidstap. Greit inn mot posten.
8) Planen var å ligge omtrent langs streken ut til lysløypa, men ble fristet til å løpe oppå den fine ryggen og befant meg plutselig ved hytta. Stisving, stup og ned i søkk inn i posten. Tidstap: 0.10-0.15 min.
9-10-M) Greit, men nølte et sekund eller to til 10.post.

Tidvis rufsete teknisk. Fin erfaring til 7.post at det går an å komme seg dit man vil - bare man stoler på kompasset Det største plusset fra løpet var at det var et steg i riktig retning løpsmessig. Vet ikke om det egentlig gikk noe fortere, men klarte å løpe hakket mindre anspent enn på tidligere terrengøkter.
Show comments (0)

Klubbmesterskap Konnerud (12/10/2014) Klubbmesterskap Konnerud (12/10/2014)