NM mellom kvalifisering (08/09/2017)
Category: Konkurranse
Map/area: Guttersrød
Country: Norway
Discipline: Middle
Distance: 3.1 km
Time: 22:57
Average HR: 198
Maximum HR: 207
s-1: kontrollerte retningen min med skrenten og kollen i starten og løftet blikket og så de gule flekkene framover. Ble litt usikker av at de to andre heatene ble med meg lenge, men så endelig skrenten og postflagget. God start

1-2: Løper på grov retning mot hogstfeltet og kommer akkurat under skrenten litt til høyre for streken, grei retning over hogstfeltet, men sklir litt ut til høyre i skogen. Ser det store søkket venstre og får snudd meg inn igjen selvom det føles feil på retningen. Ser posten tidlig.

2-3: Litt stygt til jeg kommer opp til det gule, men har ryggen til Bjørn Ekeberg her, og kommer meg ganske raskt opp dit. Velger å løpe på ryggen til høyre for søkket, men er for utålmodig og drar ned for tidlig. Skjønner det med en gang, og selvom det blir litt grafsing nedi søkket finner jeg posten uten problemer.

3-4: Kommer litt skeivt ut fra post 3, og klarer ikke helt å korrigere for det videre og blir liggende litt for langt til venstre. Men søkket før posten og de gule kollene er tydlige og jeg får styrt meg inn riktig til posten.

4-5: Syns det ser stygt ut rett på, og velger å løpe til stisvingen og slippe meg ned på platået under posten. Det var bra, og posten ble ganske enkel.

5-6: Legger meg bevisst litt til høyre for streken for å ikke ta unødvendig høyde opp til myra, og for å runde myra litt for å få bedre inngang i posten. Rett i

6-7: Rett på over myra. Har god retning til jeg har krysset myra, men tar feil av hvilken kolle jeg er ved og tror jeg er et hakk lengre til venstre enn det jeg faktisk er. Dermed korrigerer jeg mot høyre og får ikke helt taket på det jeg kommer til de neste meterene. Da jeg endelig står nede i myra i søkket, og jeg vet at jeg har vært usikker lenge tar jeg meg en skikkelig stopp, og innser at jeg mest sannsynlig er et hakk for langt ned, og det var jeg. Taper ca 1 min her.

7-8: Blir litt stressa av å ha bommet, men kommer greit inn i det ved å gå rett i 8. SOm bare ved ned igjen i myra jeg snudde i og bort på kanten ved siden av søkkene.

8-9: Slipper meg ned på stien da det er bratt og klønete å løpe i skrålia. Tar av i stisvingen, men kommer kanskje litt langt ned. Skjønner det med en gang og får korrigert, så taper ikke mye på det.

9-10: Gromsete strekk med skrentpasseringer og uoversiktlig kartbilde siste veien. Tar meg tid til å lese postbeskrivelsen og på å være nøye siste biten fra masta.

10-11: Syns de andre løperne i nærheten tar litt mye høyre her, men jeg vet det er gaflet og kjører mitt. Kommer likevel litt til venstre for streken, men har kontroll med hogsten 100m fra posten. Da jeg kommer ut på hogsten der posten skal være er det en kant rett over posten og jeg tror jeg er på riktig kant. Jeg viker derfor til høyre, men under den skrenten var det ingen post. Fortsetter litt til, men stopper, og ser at jeg ikke skal så langt oppover. Snur og ser posten ganske kjapt. Taper nok 45s.

11-12: Kjører på på grov kurs og følger på noen rygger og tråkk. Føler meg ikke sikker på å kvalle når jeg har gjort to bommer, så løper fort helt til mål.

Det ble faktisk heatseier, delt med Marianne tiltross for bomminga, så det var nok flere som hadde problemer uti der. Fint med god kvalifisering, men det er i morgen det gjelder.
Show comments (0)

NM mellom kvalifisering (08/09/2017) NM mellom kvalifisering (08/09/2017)