Night Hawk 2.etp (14/08/2015)
Category: Konkurranser
Time: 45:08
Average HR: 166
Maximum HR: 178
Gjestevisitt i gammelt kartarkiv da jeg ikke fikk logga på det nye...

Var spent før start, da det både var lenge siden forrige konkurranse og enda lenger siden forrige nattøkt. Det ble også litt ekstra stress fordi jeg plutselig fant ut at teipa briller + hodelykt var en dårlig kombinasjon (fordi lykta fikk pannehuden, og dermed teipen, og dermed brllene, til å hoppe opp og ned). Gjorde noen hastejusteringer på teipinga, men følte meg ikke sikker på at det ville funke da jeg jogget til start.
Hadde som mål å velge sikre veivalg og være nøye med kompasset.

Stresset ikke ut fra start og la meg pent i køen. Da det roet seg litt, fikk jeg sett gjennom løypa og lagt en grovplan for hvert strekk. Deretter konsentrerte jeg meg om å løpe, og avanserte noen plasser i feltet fram til startpost.

1) Veldig sikkert og kontrollert gjennomført: Sti til gjerdet, myr, retning til sti, holde høyden/retning til neste sti, sti til stikrysset, retning til myra og retning til posten.
2) Usikker på om jeg skulle løpe rett ut på stien, løpe langs streken til stien, eller bruke stiene til venstre. Burde helt klart bare fortsatt rett på, men endte opp med venstrevarianten. Hadde tenkt å følge sti helt til den store myra, men folk begynte å dra til høyre veldig tidlig. Mista da stien, og fant ut at det var like greit å dra til høyre selv også. Over myra, kryssa stien, en litt unødvendig sving oppom toppen av bakken, opp ved skrentene, retning mot det åpne området og rett i posten.
3) Ville bruke stien til venstre for streken første del av strekket, men fikk aldri bestemt meg for om jeg skulle dra rett på opp til stien eller ut til venstre. Endte opp med en kvasivariant, men var da plutselig alene over myra. Så noen lykter foran meg da jeg kom inn i skogen igjen. Sti til stikrysset, retning mot neste sti, litt ned, inn ved myra. Knota og var veldig forsiktig de første meterne etter myra, men sa til meg selv at det egentlig var enkelt (retning ut ryggen til posten dukket opp), og fikk opp farta litt igjen.
4) Hadde bestemt meg for venstre og dro rett ut mot stien. Ble imidlertid løpende litt parallelt med stien da jeg trodde jeg hadde kommet kortere og var redd for å treffe stupet. Deretter peise på på sti. Prøvde å ikke være for pinglete, selv om høyrekneet gjorde noe vondt. Til slutt opp skrenten og retning mot neste skrentrekke.
5) Hadde vurdert venstre (sti), men tenkte rett på burde gå bra siden det var nok av ting (gjerde, jorde, bekk, sti) å ta seg inn på rundt posten. Starte med en god retning, men feiga ut litt og dro mot bekken for å være sikker. Den var imidlertid svært lite løpbar og fortsatte på retning nedover. Etter å ha vært alene på 4.strekket, var det nå dukke opp en del løpere igjen. Prøvde å følge med på kartet nedover, og fikk med meg myra (men ikke så mye mer), og innså at det beste jeg kunne gjøre var å prøve å holde retningen til jeg forhåpentligvis ble stoppet av gjerdet. Traff til slutt gjerdet, og fant til min glede et platå (og ei grop med post) på den andre siden.
6) Kryssa bekk og sti. Deretter begynte folk å dra i alle retninger, og bestemte meg for å glemme alle andre og stole på meg selv. Var nøye med kompasset og hadde kontroll med 2 X skrent underveis. Rett i.
7) Til gjerdet og fulgte gjerdetkanten til posten.
8) Hadde stempla rett foran Miri Thrane Ødum og Runa Fremstad, men de passerte meg da vi kom ut på merkaløypa. Begynte å tenke negativt og at jeg kom til å bli løpt fra, men kom meg heldigvis raskt på offensiven igjen, og tenkte jeg fikk henge på så lenge det gikk. Klarte å utlikne farten og holdt ryggen til Runa inn, mens Miri etter hvert seig noe i fra.

Totalt sett ganske bra fornøyd. Kunne kanskje vært litt mer offensiv for å få en enda bedre posisjon i starten, men jeg var veldig usikker på eget tempo i forhold til de andre, og tenkte det var dumt å bruke de 1000 meterne til startpost til å bli pinne stiv.
Ellers gjorde jeg i stor grad det jeg hadde planlagt (sikre veivalg og nøyaktige retninger), men hadde litt for mange tilfeller der jeg endte med kvasiløsninger fordi jeg aldri klarte å bestemme meg for hva som var best (ut fra 1.post, ut fra 2.post, delvis ned mot 5.post).
Fysisk følte jeg at jeg hang bra med underveis i skauen, men skulle gjerne hatt et gir til til merkaløypa på slutten. Modifisert brilleteiping funka heldigvis bra i praksis, og var dermed ikke noe som plaget meg underveis.
Show comments (0)

Night Hawk 2.etp (14/08/2015) Night Hawk 2.etp (14/08/2015)